Úvod »Ekonomika»Ekonómia a podnik » Náuka o obchodnom podnikaní
V predmetnej publikácií autori zdôrazňujú prvky ekonomického procesu tak, aby si študenti osvojili dôvody, súvislosti a dôsledky všetkých zmien v ekonomickej oblasti. Obsah publikácie zároveň poskytuje východiskovú teóriu a metodiku tých ekonomických kategórií, ktoré sú príslušné pre obchod v najširšom slova zmysle a nesú osobitosti tohto odvetvia.
Na druhej strane jednotlivé ekonomické kategórie priamo pôsobia v podnikateľskom procese, ktorý má tiež svoje zvláštnosti. Máme na mysli predovšetkým nevyhnutnosť tvorby biznis plánu, jeho špecifiká a aplikácie v oblasti malého a stredného podnikania, ktoré je charakteristické pre obchod.
V čase vývoja malých a stredných podnikov na Slovensku, ktorými sa autori v príslušnej publikácií zaoberajú, je významná podpora a pomoc podnikateľskej činnosti a všetky súvisiace otázky a osobitosti existencie malých a stredných podnikov.